4.5.15

Αχέρων






ΧΑΡΩΝ: Πλήρωσέ μου το ναύλο, βρε καταραμένε.

ΜΕΝΙΠΠΟΣ: Φώναζε όσο θέλεις, Χάρων, αν σ΄ αρέσει να φωνάζεις.

ΧΑΡ.: Πλήρωσέ μου τον κόπο μου, σου λέω, μια που σε πέρασα.

ΜΕΝ.: Από εκείνον που δεν έχει δεν θα πάρεις τίποτα.

ΧΑΡ.: Μα υπάρχει κανείς που να μην έχει ένα οβολό;

ΜΕΝ.: Αν υπάρχει κανένας άλλος δεν ξέρω. Εγώ όμως δεν έχω.

ΧΑΡ.: Τζάμπα λοιπόν έκαμες το ταξίδι;

ΜΕΝ.: Ο Ερμής θα σου πληρώσει το ναύλο μου, αυτός που με παρέδωσε σε σένα.

ΕΡΜΗΣ: Καλά, μα το Δία, την έπαθα, αν υποχρεωθώ να πληρώνω (και τα ναύλα) των πεθαμένων.

ΧΑΡ.: Δεν θα σ΄αφήσω να μου ξεφύγεις (Μένιππε).

ΜΕΝ.: Αν θέλεις (να σε πληρώσω), τράβηξε έξω το πέραμα και περίμενε. Μα αφού δεν έχω, πως θα πληρώσω.

ΧΑΡ.: (Μα δεν μου λες) δεν ήξερες πως έπρεπε να πληρώσεις ναύλο;

ΜΕΝ.: Το ήξερα, αλλά δεν είχα. Έπρεπε λοιπόν γι΄ αυτό και να μην πεθάνω;

ΧΑΡ.: Μόνο λοιπόν εσύ (από όλους τους πεθαμένους) θα καυχιέσαι πως ταξίδεψες τζάμπα;

ΜΕΝ.: Όχι τζάμπα, φίλε μου, γιατί και νερά έβγαλα (από το καΐκι) και κουπί τράβηξα και ήμουν ο μόνος από τους επιβάτες σου που δεν έκλαιγα.

ΧΑΡ.: Αυτά δεν περνάνε σε βαρκάρη! Πλήρωσε το ναύλο σου. Δε μπορεί να γίνει αλλιώς!

ΜΕΝ.: (Αν είναι έτσι) φέρε με λοιπόν πάλι στη ζωή.

ΧΑΡ.: Αστειεύεσαι· για να με τσακίσει στο ξύλο ο Αιακός!

ΜΕΝ.: Έ, τότε άφησέ με ήσυχο.

ΕΡΜ.: Δεν γνωρίζεις, Χάρων, ποιόν άνθρωπο είχες στο καΐκι σου; Είχες έναν πραγματικά ελεύθερο, που για τίποτα δεν τον μέλει. Αυτός είναι ο Μένιππος.




Enjoy



1 σχόλιο:

fool είπε...

Ο μοναδικός που δεν πλήρωσε, εεε;;

Ένας πραγματικά ελεύθερος άνθρωπος, χμμμ.


Και για την ιστορία, υπήρξε ο ένας από τους τρεις μεγαλύτερους φιλοσόφους της εποχής του!