1.3.14

Band of Holy Joy - Easy Listening




Πάντα είχα μια δυσκολία να εκφραστώ όσον αφορά τους Band Of Holy Joy και τον Johny Brown γι αυτό και ήμουν ολιγόλογη όταν ήθελα να μιλήσω για την μουσική τους. Ένας λόγος είναι γιατί τους αισθάνομαι τόσο κοντά μου σαν να είμαι εγώ. Από τα τέλη των '80ς που τους ανακάλυψα. Ένας άλλος βασικός λόγος γιατί είναι μία από τις ελάχιστες μαγικές μπάντες που υπάρχουν. Άμα τους έχεις δει live ξέρεις γιατί μιλάω. Τα λένε όλα. Εγώ τι να προσθέσω μετά χωρίς να ακούγετε πεζό ή περιττό; Η απόλυτη ψυχοσύνθεση σε μια μπάντα - προσωπικός θρύλος - που έχει επενδύσει τόσες και τόσες φάσεις της ζωής μου αλλά κι εμένα την ίδια! Μεγάλωσα με κάποιους καλλιτέχνες για τους οποίους είμαι περήφανη. 
Στις 24 Φεβρουαρίου οι αγαπημένοι μου κυκλοφόρησαν το εκπληκτικό Easy Listening από την Exotic Pylon Records
Θα μπορούσα να αναρτήσω μόνο το επιβλητικό εξώφυλλο της φίλης Inga Tillere, να έβαζα ν' ακούσετε το When a Gift is a Curse και να τελειώνω με μια αφαιρετική και συνοπτική παρουσίαση του άλμπουμ. 
Σε αυτή την περίπτωση όμως, δεν θα είχα αναφέρει την ευρηματική ενορχήστρωσή του, επιπλέον με πνευστά και ηλεκτρονικούς ήχους που σε σημεία λένε μια δική τους ιστορία! Το εξαιρετικής επιμέλειας 20σέλισο βιβλιαράκι με φωτογραφίες και στίχους που συνοδεύει το cd. Ότι εντυπωσιάστηκα με τα φουτουριστικά ηλεκτρονικά του Kacper Zemianin που - ευστόχως διακριτικά - σ' ένα ευκολο-άκουστο soul κομμάτι όπως το Weird Beautiful Time τρέχουν μια παράλληλη ιστορία η οποία εμπεριέχεται στις ηλεκτρονικές υδάτινες μπουρμπουλήθρες του! Αλλά και στο A Train Ride to Another Place.
Δεν θα είχα αναφέρει την καθαρτήρια δυναμική του να σε γύριζει πολλά χρόνια πίσω (Weird Beautiful Time, Open the Door to Your Heart αυτό διασκευή) χωρίς να φαντάζει ξεπερασμένο και να σε επαναφέρει ή καλύτερα να σε προσγειώνει στην επιεικώς άχαρη πραγματικότητα (When a Gift is a Curse, There was a Fall/The Fall) ενισχυμένο όμως και ενδυναμωμένο. Για τo σαρκασμό που εμπεριέχεται στο κομμάτι και στο βίντεο του There was a Fall/The Fall αναφερόμενο στον θάνατο του Ian Tomlinson. Την λεπτή ισορροπία που καταφέρνει να κρατήσει το άλμπουμ μεταξύ σκληρότητας και ποιητικής διάθεσης, προτιμώντας την κατάθεση μ' έναν τίμιο ρεαλισμό εν μέσω τρέχοντος ηθικο-πολιτικο-κοινωνικού βόθρου. Επίσης ότι τα τραγούδια I Have Travelled the Buses Late at Night, When a Gift is a Curse και Voyage and Disease, Luck and Mystery είναι αριστουργήματα.

Ένα άλμπουμ φαινομενικά Easy Listening και στα μεγάλα κυβικά της μπάντας που είναι επί της ουσίας εξελιγμένο και γεμάτο από αλήθεια υψηλών δονήσεων και βάρους μεγατόνων... Ένας από τους δίσκους της χρονιάς για μας.


υγ1: Οι BOHJ βρίσκονται στη βρετανική περιοδεία τους. Θα θέλαμε πολύ να τους ξαναδούμε και στην χώρα μας κύριοι διοργανωτές συναυλιών.

υγ2: Το Radio Transmission αύριο την δεύτερη ώρα της εκπομπής, θα παρουσιάσει τραγούδια από το Easy Listening στον Indieground radio.


Δεν υπάρχουν σχόλια: